Driftovací hovada z okruhu Ebisu :)


Mimo Keičiho Cušiji a Daidžiró Inady, neexistuje pravděpodobně nikdo, kdo by pro propagaci a podporu japonské a koneckonců i celosvětové drift scény udělal víc, než Nobušige Kumakubo. Díky jeho masivnímu úsilí v pozici jezdce Teamu Orange se z původně okrajové zábavy malé komunity stal málem hlavní národní japonský motoristický sport, který vážně dotahuje už i na klasické mistrovství JGTC.
Samozřejmě je řeč o okruhu v Ebisu vzdáleného jen několik hodin jízdy severně od Tokia v prefektuře Fukušima, který Kumakubo vlastní. Ebisu je taková japonská „driftovací centrála“, tedy místo, kam můžete zajet téměř každý den, abyste si mohli vytříbit vaše drifterské dovednosti na širokém výběru z různých tratí a za velmi přijatelné ceny. Ve svém velkém komplexu se servisním zázemím nabízí okruh v Ebisu jakémukoliv zájemci o driftování, aby přesunul svoje nebezpečné pokusy pryč z ulice a využil driftingové školy Dorigoja. Kontinuálně tak zlepšuje celkovou kvalitu tohoto sportu tím, že umožňuje lidem trénovat s pocitem bezpečí, který může nabídnout jenom závodní okruh.
Co se týče profesionální soutěže D1 Grand Prix, pokouší se Nobušige Kumakubo spolu se svým týmem z Team Orange neustále udržet zájem o soutěž právě pomocí výběru takových soutěžních vozů, které si normálně člověk coby driftovací speciály nějak nedovede představit. Máme samozřejmě na mysli oranžové Imprezy, které vidíte na těchto stránkách, což jsou typické čtyřkolky koncipované pro rallye závody. Ty Team Orange upravil pro sezóny 2005 až 2007 do podoby snad těch nejpozoruhodnějších aut v šampionátu D1 a s podobným úsilím ostatní upravuje od roku 2007 i nové Mitsubishi Lancer EVO IX CT9A a EVO X. S driftovací Imprezou GDB vyhrál Nobušige Kumakubo sezónu 2006 a proto jsme si mysleli, že je to skvělá příležitost setkat se s ním a jeho týmem na Ebisu, abychom se podívali blíže na techniku jeho speciálů v nezaměnitelných barvách Team Orange.
Původně jsme měli poreferovat pouze Kumakubovu Imprezu, ale jak jsme dorazili ke K-Style v Nihonmatsu, bylo pro nás velkým překvapením, že najednou stojíme před dvěma oranžovými driftovacími speciály. Jeden byl klasický závodní vůz, druhá Impreza pak byla nové auto, určený pro exhibice mimo Japonsko. Se dvěma auty na přívěsu jsme učinili rychlý přesun na okruh v Ebisu, kde jsme se měli setkat přímo s Nobušigem. Když jsme uprostřed fotografování na nové touge trati, přichází Nobušige s dotazem, jestli sem chceme přivést i starší GC8 Naota Suenagy. Takovou nabídku nemůžeme odmítnout. Po pěti minutách už zřetelně slyšíme nezaměnitelný zvuk boxeru, odrážející se od okolních kopců.
O několik okamžiků později se nezaměnitelná oranžová Impreza objeví na vrcholu uprostřed touge trati, auto zastaví a z něj nevystoupí nikdo jiný než Naoto Suenaga! Tento nový člen Teamu Orange se nedávno přestěhoval do Fukušimy a stal PR manažerem jak okruhu v Ebisu, tak i D1 závodního týmu. Naše nadšení nebere konce… ale to ještě není konec! Teď tu máme tři auta, chybí jen GDB Kazuhira Tanaky, ale to se ukazuje jen jako drobný problém, protože auto parkuje také v Ebisu. Za pár minut tak před námi pózují všechny čtyři vozy Teamu Orange a jsou nám plně k dispozici! Jediný problém nastává, že trať touge je teď pro všechna čtyři auta příliš těsná, takže fotografování nakonec končíme přesunem na největší okruh v komplexu Ebisu, na East Course. Pohled na všechny čtyři oranžové Imprezy vyrovnané na startovním roštu vypadá jako start nějakého specializovaného závodního seriálu, ve kterém je povolený jen jeden ty auta. Prostě taková one car show.